כאבים בטבור לאחר לפרוסקופיה

מדוע יש כאבים לאחר לפרוסקופיה?

ניתוח לפרוסקופיה מתבצע בהרדמה ולכן המנותח לא ירגיש כאבים כלל. עם זאת המטופל יוכל להרגיש אותם לאחר הניתוח כיוון שחומרי ההרדמה עצמם כבר מפסיקים להשפיע. ראשית, הכאב יכול להיות חזק בעיקר בגלל החתך שנוצר בבטן שדרכו מתבצעת החדירה. החתך אמנם נתפר אך העצבים יכאבו לאחר מכן. כמו כן ממלאים את הבטן בגז על מנת שהמנתח יוכל לצפות בחלל הבטן בצורה טובה יותר וגז זה גורם להיווצרות לחץ.

מה נוכל לעשות כדי להקל על הכאבים?

אם אי אפשר למנוע אותם לפחות אפשר לטפל בהם. יש כאבים חזקים מאוד שלא בטוח שיהיה אפשר למנוע אך עם תרופות הרגעה יהיה ניתן לטשטש אותם מאוד. בדרך כלל הרופא ימליץ לנטול תרופות משככות רק כאשר מדובר בכאב בלתי נסבל שבגללו המטופל לא יכול לישון כלל.

ההקלה יכולה להיות משמעותית, אך בדרך כלל  היא לא תהיה לאורך זמן. כמו כן אם הכאבים מופיעים בלילה ומפריעים לישון, לעיתים ניתן לשנות את תנוחת השינה וזה יקל מאוד על ההירדמות. כמו כן יש לזכור כי הם יעברו באופן טבעי עם חלוף הזמן.

האם יש חשיבות להקשבה להוראות הרופא?

ככל שתקשיבו יותר להוראות הרופא גם בהכנה לפרוצדורה וגם בהתאוששות ממנה, יש סיכוי טוב יותר שתוכלו להימנע מהכאבים בטבור לאחר הניתוח הלפרוסקופי. הכאבים הם אמנם תופעת לוואי לא כל כך רצויה אך חשוב לזכור שהיא לא אומרת דבר על הצלחת הטיפול או על מצבכם הבריאותי.

האם ניתן להימנע מהכאב?

לא תמיד יהיה ניתן להימנע מהכאב, הוא מופיעים כיוון שזה הליך טבעי ולא קשור לרשלנות כלשהי או לבעיה משמעותית. הוא יכול להופיע בעיקר בגלל שהגז שמילא את חלל הבטן יכול ליצור לחץ אשר יורגש יותר מהנקודות החלשות ביותר בבטן.

מה קורה אם הכאב מתמיד?

במידה והכאב מתמיד מעבר לימים בודדים, או מופיע חום, יש לפנות באופן מיידי לרופא המנתח, כדי לבדוק שלא ארע סיבוך באזור הניתוח.

כאבים בטבור לאחר לפרוסקופיה